American Horror Story - A második évad

Nem terveztem, hogy ilyen gyorsan kivégzem majd a második évadot is, de hétfő este már az utolsó részek kerítettek hatalmukba. Most már, a m...

Nem terveztem, hogy ilyen gyorsan kivégzem majd a második évadot is, de hétfő este már az utolsó részek kerítettek hatalmukba. Most már, a múlt héttel ellentétben hatalmas elvárásaim voltak, hiszen többen is mondtátok, hogy a második évad még az elsőre is rátett egy lapáttal. Egy részben egyet is tudtam érteni ezzel, ugyanis a színészek most talán még mesteribb munkát végeztek, mint elsőre. Az árnyalt karakterábrázolások néha olyan mélységekig mentek, amik abszolút nem megszokottak egy amerikai sorozattól, és az a libikóka, az a kötél, amin a szereplők többsége táncolt, nagyon szépen kihozta a kellő fájdalmat, bosszút, könyörtelenséget és gonoszságot a színészekből. Zachary Quinto és Jessica Lange szerintem ha kell, a csillagokat is lejátszották volna az égről, és nálam ebben a második évadban messze ők tündököltek a legfényesebben. Nagyon tetszett még a történetvezetés is, kicsit talán még jót is tett, hogy nem volt úgy teletömködve visszatekintésekkel ez az évad, mint az első. Látszott, hogy ez a 13 részes történet is szépen végig lett gondolva, nem jókedvükben írogatták a forgatókönyvet, és imádtam, ahogy az utolsó pár epizódra minden részlet a helyére került.


Ha már a történet, ezt is egy kicsit összetettebbnek éreztem az előzőnél. Nagyon tetszett, ahogy az egész évadot felfűzték a bűn, büntetés és bűnhődés örök hármasára, és ahogy kiemelt figyelmet kapott a különböző bűnök lelki háttere és okai. Ez tette ezt az évadot lényegesen hihetőbbé, mint az előzőt, még akkor is, ha útközben a gonoszról és űrlényekről beszélgettünk. A helyszínválasztást szintén dicsérnem kell. Hol máshol lehetne helyszínt adni egy amerikai horror történetnek, mint egy elmegyógyintézetben, amit ráadásul az egyház tart fenn? Furcsa módon egyáltalán nem zavart, ahogy a vallás belekeveredett a sztoriba, az pedig külön tetszett, ahogy egy kicsit a történelem is szerepet kapott.

De azért nem voltam maradéktalanul elégedett, engedjétek meg, hogy egy kicsi kritikát is megfogalmazzak. Nekem ez az évad valamiért sokkal kevésbé volt hátborzongató. Bár elméletben ugyanúgy megkaptam mindent, sőt, a vérből és a szörnyűségektől sokkal nagyobb dózist szántak nekem, valamiért sokkal nyugodtabban ültem végig minden jelenetet. Kezdem azt érezni, hogy ez egy ilyen egyéni probléma. Ha így visszagondolok, én magam sem értem, miért nem akasztott ki egyetlen Bloody Face jelenet sem, miért nem érte el az ingerküszöbömet, amit Jude-dal csináltak... Imádtam a sorozatot, de valami mégis hiányzott. Illetve, kicsit nálam az abszurd, nem tudom hova tenni jelenetek is ebben az évadban feltűnőbbé váltak. De ennek ellenére még mindig messze az egyik legjobb sorozatnak tartom az American Horror Storyt és as Asylum nem véletlenül örvend ekkora népszerűségnek mindenhol.

De most! a tovább alatt, mint mindig, jön a pure madness, aka egy challenge a második évadról, és egy, amiben összehasonlíthatom az első két évadot. wuhuu.

01. kedvenc karakter: Sister Jude
02. legkevésbé kedvelt karakter: Lana Winters. engem végig nagyon idegesített. Lehet hogy ezért hiányzott a borzongás. Mert annyira azt vártam, hogy valaki végre jól megkínozza és megölje.
03. kedvenc epizód: amikor Bloody Face elrabolta Lanát, óóó azt de szerettem.
04. kedvenc jelenet: amikor Grace és Kit hazamennek a babával és ott a másik felesége like wtf that was some great shit
05. legijesztőbb jelenet: amikor a gönosz által megszállt srác mindenkinek üvöltözte ott a titkait.
06. kedvenc idézet: Mental illness is the fashionable explanation for sin (nem, nem hiszek ebben, de let's face it, rohadt jó duma)
07. kedvenc ship: olyan sok fényes lehetőség nincs mondjuk. Úgyhogy Kit és Alma.
08. kedvenc visszatekintés: a karácsonyi rész.
09. legkevésbé kedvelt visszatekintés: vagyis inkább előretekintés, de... amikor levágták Adam levine kezét.
10. kedvenc arckifejezés:

11. kedvenc dal: the name game song. még ha egy rohadt "mi lenne ha belekevernénk egy kicsit a gleet jelenetnek is tűnt"
12. egy bűnös élvezet az évaddal kapcsolatban: Dr. Thredson. hahh. hát én imádtam.
13. mit szerettél a legjobban az évadban? ismételten a karakterek. meg a helyszín
14. mit szerettél a legkevésbé benne? ezt fent kifejtettem :D
15. mit változtattál volna meg? valahogy lanát megöltem volna  a francba.
16. kit szerettél volna vendégszereplőként látni? ha adam levine itt van, minden mindegy
17. kit szerettél volna megölni a sorozatban? ööö...Lana??
18. kiről szerettél volna többet megtudni? johnny morgan
19. mit csinálnál, ha bloody face megjelenne a szobádban? ughh halálra ijednék, but then again, zachary is a sweetheart.
20. mi a teóriád a jövőjükkel kapcsolatban? csak reménykedem, hogy Kit boldog lesz, ez az egy fontos.
21. kinek a karaktere tetszett jobban itt, mint az első évadban?
Jessica Lange mindenképp.
22. ha bekerülnél az intézetbe, beteg lennél szívesebben vagy dolgozó? nem tudom. őszintén.
23. melyik jeleneten sírtad el magad? jude halála.
24. melyik jelenet idegesített fel? amikor Mary Eunice már gonosz volt, de még nem vették észre... na akkor neki minden jelenete
25. kinek a karaktere tetszett jobban az első évadban, mint itt?
Evan Peters. szerettem Kitet, de Tate....
26. egy karakter, akit nem szerettél volna, hogy meghaljon? Jude
27. egy karakter, akinek meg kellett volna halnia? mondtam már hogy...lana?
28. egy páros, akiket nem értettél? dr. Arden és Mary Eunice kapcsolat bhhh bizarr volt.
29. egy levél ryan murphynek? ugyanaz mint egy héttel ezelőtt.
30. bármi, amit szeretnél



1: Where would you rather spend a day: The Murder House or Briarcliff?
2: Twisted Nerve or Dominique?
3: Constance Langdon or Sister Jude?
4: Who scared you the most before the person behind the mask was revealed: Rubber Man or Bloody Face?
5: Favorite heroine: Vivien Harmon or Lana Winters?
6: Who is more cunning and manipulative: Hayden or Sister Mary Eunice?
7: Violet Harmon or Grace?
8: Constance/Travis or Sister Jude/Monsignor Timothy Howard?
9: Which opening scene was scarier: The twins exploring The Murder House or The Newlyweds roaming through Briarcliff?
10: Tate/Violet or Kit/Grace?
11: Season 1 flashbacks or season 2?
12: Who would you rather have dinner with: Dr. Montgomery or Dr. Arden?
13: Who would you rather call a friend: Leah or Shelley?
14: Who’s crazier: Tate Langdon or Dr. Thredson?
15: Who do you love to hate the most: Ben Harmon or Dr. Arden?
16: Which surgical procedure presented the most startling results: Infantata or Shelley?
17: Which sexual fantasy was steamier: Viven/Luke or Sister Jude/Monsignor Timothy Howard?
18: Tate Langdon or Kit Walker?
19: Ben Harmon or Monsignor Timothy Howard?
20: Where would you rather spend an hour: The Langdon’s room of mirrors or a Briarcliff Cell?
21: Would you rather help Addie become a Pretty Girl or dance with Pepper?
22: Whose tale is more tragic: Moira O’Hara or Sister Jude?
23: Which revelation was more shocking: Tate as Rubber Man or Dr. Thredson as Bloody Face?
24: Which season was scarier: Season 1 or Season 2? (ijesztő volt, de nem hátborzongató. whatevs)
25: Which season was more confusing: Season 1 or Season 2?
26: Season 1 opening sequence or season 2?
27: Which season was more disturbing: season 1 or season 2?
28: Season 1 cast or season 2?
29: Which season had the best story? Season 1 or season 2?
30: Overall favorite: Season 1 or Season 2?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images