fanni kalandjai k-pokolban #1

Általában onnan lehet tudni, hogy valamit nagyon fogok szeretni, hogy amikor először (másodszor, harmadszor) ajánlja valaki, azt mondom, hog...

Általában onnan lehet tudni, hogy valamit nagyon fogok szeretni, hogy amikor először (másodszor, harmadszor) ajánlja valaki, azt mondom, hogy DE nekem ez biztos nem fog tetszeni. Így volt ez anno a síugrással, a one directionnel, a gleevel halmozottan, de még a teen wolfra is igaz ez a tétel. Ezért aztán végülis annyira nem is lepődtem meg, hogy legújabb mániám ilyen gyorsan magával ragadott, mert az első reakcióm arra, hogy k-popot hallgassak, valami olyasmi volt, hogy "de hát én nem is szeretem az ázsiai embereket".

Ami egyrészt rude af, másrészt rasszista, felszínes és mindenekelőtt nagyon buta kijelentés volt tőlem, de sajnos nem újszerű. Hogy is mondjam? Nem kifejezetten érdekelt korábban, hogy mi történik Ázsiában. Középiskolában végiguntam a Japánról és Kínáról szóló föci és töriórákat, rohadtul idegesített, ha a síugróversenyeket Japánban rendezték, és összes kapcsolatom a kontinenssel abban merült ki, hogy néha "kínait" ettem, meg az amerikai sorozatokban fel-feltűnő ázsiai származású színészek közül párat megjegyeztem magamnak. Ami szánalmasan kevés, belátom, és tudom, hogy ez az én hibám. I was a mess. De! Mikor kezdjen el jobbá válni az ember, mint a huszadik születésnapja közelében?

Na jó, azt azért én sem gondoltam volna, hogy koreai fiúk fogják tönkretenni az életem és hogy egy hét alatt annyi információt és érzelmet halmozok fel magamban, ami egyszerűen kezelhetetlen. Úgyhogy most kicsit önző módon a blogot is arra fogom használni, hogy elárasszam legújabb mániámmal. Hogy a legelejéről kezdjük, mint minden, ez is a saját hibám volt. Illetve azé is, hogy a Gleenek vége, a One Direction szüneten van, Schlierenzauer sem versenyez, így igazából eléggé szűk vágányon volt azon dolgok száma, amiért nagyon aktívan rajonghatok. És ha ez eddig a blogból, a twitteremből és úgy az egész életemből nem lett volna eddig leszűrhető, az életem nagyon lényeges részét képezi, hogy rajongok dolgokért. Mert szeretni valakit a tehetségéért, azért, amit csinál, úgy, hogy nem is ismered az adott illetőt személyesen, tök király dolog. Próbáljátok ki, megéri. Szóval úgy állt a helyzet, hogy nem nagyon volt miért lelkesednem (kivéve a szokásos 1D drámát, de conchobar már nem okozott szívfájdalmakat, maradjunk őszinték). Ezért ártatlanul feltettem a kérdést twitteren, hogy mibe kellene időt és energiát invesztálnom. Tettem ezt azért, mert ha zenéről, filmekről, de főleg, ha sorozatokról van szó, általában a  twitteres követettjeimre és az öcsémre hallgatok. Utóbbira azért, mert nálam sokkal jobb ízlése van, a twitteren viszont inkább praktikus okai vannak ennek: így sokkal nagyobb százalékát értem meg a posztoknak, hozzá tudok szólni témákhoz és nem vagyok egyedül rajongásom tárgyával. Na jó, meg obvi tök sokra becsülöm azokat az embereket, akiket követek és abszolút adok a szavukra, mert nagyon sok jó dolgot köszönhetek nekik (ez volt az ultimate benyalás rész, aki csak ezért jött, megnyugodhat, mehet aludni). Lényeg a lényeg, hogy az első opció, amit my fellow sinnereim ajánlani tudtak, az a k-pop volt. És akkor jött a fenti mondat, majd egy nagyon gyors, de azért mutathattok pár videót válasz is, mert A) bár próbálok keménynek tűnni, mindenre nyitott vagyok B) meg akartam érteni, másokat hogy szippanthat be ez olyan gyorsan C) I trust you, fam.

Innentől kezdve meg minden viszonylag gyorsan történt?? Én sem értem, hogy lehet valamiben ennyire elmerülni másfél hét alatt, de biztosan segített, hogy a vizsgáimmal nagyjából végeztem már, így lényegében semmi más dolgom nem volt, mint videókat nézni. Szóval vegyük a bermuda-háromszöget, azaz az első három videót, amit kaptam:




Próbálom felidézni az első gondolataimat, valami ilyesmi játszódott le a fejemben, mikor megnéztem először az If You Do videót: okééé ez a fiú aranyos. wait, mennyien lesznek ezek? ohh ez hét. gecc. okééé, a rap hogy jön ide? I mean it's okay de nem számítottam rá .Ugyanitt: SZŐKE? hmm érdekes. A pöttyös ing király, outfit is on point. Meg ez a mély hang bejön.Okay wait a minute, ki ez a gyermek a borszínű öltönyben és csíkos pólóban? És ez az everydaay every night rész menő. Bár minek énekelnek random angol sorokat? ÚRISTEN MEKKORA KIRÁLY A KOREOGRÁFIA. úúú ez a srác is elég menőnek tűnik itt a refrén után. De a dal egy kicsit furcsa... és az még furcsább, hogy nem értek belőle semmit. What is happening? okay, I can deal with the every day, every night part.Nem de komolyan, a tánc mekkora királyság. this is some serious shit.húú de sok az érzelem itt valakikben. Okay, I'm not saying I'm a fan, de ez sokkal minőségibb volt, mint számítottam, a srácok cukik, bár meg nem tudnám őket különböztetni, a videó menő és a tánc nagyon király??? kb. ennyi.




Ezt követte a BTS videója, ami közben kb. ez játszódott le bennem: 2 seconds into "k-pop and chill" and somebody's already crying I didn't sign up for this... miért is gondoltam azt, hogy a k-pop valami olyasmi, mint avril hello kittyje? ja igen, mert egy előítéletes hülye barom vagyok, calm down fanni. Okéé, megint rap. I can deal with this. Ugyanitt: wow nagyon menő a gyermek haja. Vajon ők mennyien vannak? Imádom a liliomokat. Ezek a random angol sorok annyira catchyk.Okaay, these kids look cool. Megszámoltam. HÉT. ők is heten vannak. Coincidence? I  think not. Olyan furcsa, hogy nem is értem mit beszélnek, de a videón meg a dalon keresztül egy csomó érzelem átjön? ez hogy lehetséges? Ó nézd már, itt is van egy szőke. hmm. but stop crying pls. Azért ez a nyelv vicces. This is cool. It was cool. I'm not saying I'm a fan, de ez is sokkal menőbb volt, mint gondoltam.




És harmadik nagyágyúként jött a bang bang bang, kb. így kommenteltem magamnak: Wow this is something different. Jó ez a zene ember. Okééé, ez a rózsaszín haj nagyon menő. De nem biztos, hogy ez a csávó lesz a kedvencem, valamiért furcsa a feje. Azok a háttérben táncosok vagy a többi tag? (ez nálam örök kérdés, komolyan). Jön a rap, már meg sem lepődöm, de cowboyok az űrlények ellen? ÉÉÉS megvan a szőke tag is. Ő mondjuk cuki?? Meg ez a homokszórás meg a színek menők. Ó ők csak öten vannak. de ez a refrén rohadt jó. Már most gengszternek érzem magam. Hééé ennek nincs szeme. Okéé ez a csávó ezzel a pirosas-pinkes hajjal NAGYON MENŐ. like... nagyon. És make up is on point. OKééé, ezzel tudok együtt élni. BANG BANG BANG!!! And now the party scene. I'm ready, I'm so ready. Oké hát ez nagyon jó I wanna dance with somebody. Komolyan, én nagyon rég hallottam ilyen táncolható zenét. Bennem van a boogie. I'm not saying I'm a fan, de ez nagyon menő volt és abszolút nem erre számítottam.

De ha csak ezt a három videót nézem meg, valószínűleg több idő kellett volna, hogy ennyire érdekelni kezdjen a koreai popkultúra. A ráadás videó, ami aztán tulajdonképpen fordulópontnak vagy mérföldkőnek is nevezhető a k-poppal való kapcsolatomban, a következő volt:




Igeen, egy dance practice. Ha eddig nem hittem abban, hogy ezek az emberek tehetségesek, akkor ez a videó teljesen meggyőzött. Majdhogynem végig tátva volt a szám, és most ezt nem azért mondom, mert One Direction-ön nevelkedtem, akiknek a tánchoz finoman szólva sincs közük. De ez a koreográfia... ÁLLATI KIRÁLY. like... királyság on a whole new level. Ilyen nem is létezik. Mi ez a videó? Oké, miután megnéztem egymás után kb. négyszer ezt a videót, valahol félúton leesett, hogy ezek ugyanazok a fiúk, akik a második dalt énekelték... és itt kezdődtek az igazi problémáim, merthogy akkor meg voltam róla győződve, hogy teljesen máshogy néznek ki a két videóban és egyszerűen képtelen voltam eldönteni, hogy hogyan lehetséges őket megkülönböztetni. Mármint komolyan. Hogy leszek én képes hét tök hasonló srácot megkülönböztetni???

FOLYTATÁS KÖVETKEZIK (de tényleg, ne higgyétek, hogy megússzátok ennyivel)

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images